Co piąty Polak robi zakupy smartfonem

fot. © bloomua - Fotolia.com

fot. © bloomua - Fotolia.com

fot. © bloomua – Fotolia.com

Według najnowszych badań co piąty Polak decyduje się na zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Jak ten trend będzie się rozwijał? Czy firmy są na to przygotowane?

Generacja Y to osoby zaznajomione i aktywnie korzystające z mediów i technologii cyfrowych. Jej przedstawiciele cenią sobie wygodę, szybkość usług, a tym samym możliwości jakich dostarczają owe technologie. Jak podaje SerwerSMS.pl, to właśnie za ich sprawą stale rośnie ruch w branży m-commerce.

Mobilne zakupy

Już teraz za pośrednictwem urządzeń mobilnych zakupów dokonuje co piąty Polak. Najczęściej są to osoby w wieku od 15 do 24 lat, mężczyźni, studenci i uczniowie, mieszkający w dużych miastach. Prócz tego, około 30% klientów korzysta z nich także dla szybkiego porównania cen podczas zakupów dokonywanych w sklepach stacjonarnych. Często też (w przypadku 23% konsumentów), przy pomocy wyszukiwarki Google, przed podjęciem decyzji o zakupie, szukają oni informacji o interesującym ich produkcie. Klienci czytają także opinie pojawiające się w mediach społecznościowych oraz kierują się rekomendacjami znajomych. A zdaniem ekspertów liczby te będą stopniowo rosły.

Czego można się spodziewać?

Branża m-commerce rozwija się w ostatnich latach bardzo dynamicznie i według ekspertów w 2015 osiągnie wartość 2,5 miliarda złotych. Klienci raczej nie porzucą wygodnego, szybkiego i bezpiecznego sposobu robienia zakupów. M-commerce jest po prostu efektywnym przedłużeniem handlu internetowego, który już od jakiegoś czasu święci triumfy w biznesie. Zasady gry na rynku zmieniają się wraz z naszymi przyzwyczajeniami komunikacyjnymi. W 2015 roku, blisko 60 proc. Polaków będzie posiadało smartfona. Trudno się, więc dziwić, że nowoczesny konsument wymaga tego, aby marketerzy w pełni wykorzystywali potencjał narzędzi mobilnych – komentuje Artur Sadowski, CEO platformy SerwerSMS.pl.

Jak nadążyć za trendami?

Kluczem do sukcesu będą oczywiście nowe formy promocji i reklamy oraz ich odpowiednie wykorzystanie, niezależnie od wielkości sektora, w którym prowadzona jest działalność. Oczywiście dużym graczom na tym polu jest nieco łatwiej, ale zdaniem SerwerSMS.pl już ponad 40% przedsiębiorstw MŚP również zdecydowała się na nowoczesne działania. Jakie? Reklamy typu display, pozycjonowanie strony, tworzenie ich responsywnych wersji, aplikacje mobilne, client service oraz coraz bardziej popularne kampanie MMS i masowa wysyłka SMS-ów. Jednak, jak mówią eksperci, najważniejsze jest to, aby działania przedsiębiorstw były spójne i odpowiadały na rzeczywiste oczekiwania konsumentów. A w związku z tym należy ich po prostu słuchać.

Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl komentuje – Z kolei z badania – Komunikacja SMS w Polsce – wynika, że SMS z promocją zachęciłby blisko 90 proc. konsumentów do zapoznania się z ofertą sklepu. Czy warto kierować się tym co podpowiadają nam sami konsumenci? Zdecydowanie tak!


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.