9 aplikacji mobilnych, które ma w swoim telefonie manager i marketer

fot. bank zdjęć pexels.com

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek, jakie aplikacje posiada w swoim telefonie manager czy marketer? Przychodzimy z odpowiedzią. Oto 9 aplikacji, które znajdziecie w smartfonie tego typu pracownika.

Marketerzy to często early-adopters, którzy jako pierwsi wdrażają i testują aplikacje na własnych urządzeniach. Przez fakt, że cały czas są w ruchu i muszą mieć dostęp do swojego telefonu i internetu niemal nieustannie, są otoczeni, na własne życzenie, narzędziami i aplikacjami, które ułatwiają im pracę. Dziś prezentujemy 9 z nich, które warto znać.

PRIMER (GOOGLE PRIMER)

fot. Itunes.apple.com

fot. Itunes.apple.com

Must-have każdego marketera – aplikacja, która w ciągu 5 minut jest w stanie przekazać marketingowe ciekawostki, dobre praktyki i interesujące lekcje o strategii czy komunikacji. Ta niewielka aplikacja wydostała się z rąk Google, co świadczyć może o jej jakości i bezpieczeństwie dla użytkowników. Oprócz możliwości zaznajomienia się z lekcją, dostajemy także możliwość odpowiadania na pytania czy wybór problemu i rozwiązania w danej sytuacji. Uwaga, wciąga – i co najważniejsze, jest zupełnie darmowa.

Pobierz na iOS

Pobierz na Android

DUOLINGO

fot. itunes.apple.com

fot. itunes.apple.com

To może wydawać się zaskakującą pozycją w zestawieniu, ale marketerzy, w mniejszym lub większym stopniu, używają Duolingo. Wielu z nich w ten sposób szlifuje znajomość języka angielskiego, który w świecie marketingu brzmi jak język ojczysty, ale inni w łatwy i szybki sposób, nawet podczas przemieszczania się, uczą się także innych języków. Duolingo w podstawowej wersji jest darmowe.

Pobierz na iOS

Pobierz na Android

WUNDERLIST, ASANA i SLACK

Każdy marketer ma na głowie nie jeden… obowiązek. Aby nie zgubić po drodze adnotacji o spotkaniach, przydzielonych zadań, umówionych telefonów, marketerzy używają kalendarzy, notesów ale i aplikacji.

fot. itunes.apple.com

Wunderlist/fot. itunes.apple.com

Wunderlist to aplikacja dedykowana… cudownym listom to-do. Podstawowa wersja oferuje ograniczoną liczbę funkcji, ale w zupełności odpowiada na potrzeby marketerów, pozwalając im śledzić swoje postępy i pracę.

Pobierz na iOS

Pobierz na Android

fot. itunes.apple.com

Asana/fot. itunes.apple.com

Asana jest bardziej zaawansowanym systemem do zarządzania listami i zadaniami, a dodatkowa integracja z Google Calendar i możliwość tworzenia zespołów sprawia, że może z powodzeniem być używana jako komunikator zespołów projektowych.

Pobierz na iOS

Pobierz na Android

fot. itunes.apple.com

Slack/fot. itunes.apple.com

Slack to zaawansowany komunikator pozwalający nie tylko na przeprowadzanie i grupowanie rozmów, ale i integrację z narzędziami zewnętrznymi i przesyłanie plików.

Pobierz na iOS

Pobierz na Android

SOCIAL DUMMY

fot. itunes.apple.com

fot. itunes.apple.com

O przygodach marketerów i grafików zapewne można byłoby napisać niejedną książkę. Brak zrozumienia tematu, brak wytycznych czy brak czasu powoduje, że często marketerzy nie dysponują materiałami tak szybko, jakby chcieli. Z pomocą przychodzi Social Dummy – niewielka aplikacja, która wyręczy w tworzeniu mock-upów postów w mediach społecznościowych. Od czasu instalacji, pokazanie podglądu postów na Facebooku i Instagramie i wysłanie ich do Klienta nie będzie stanowiło problemu i nie będzie wykorzystywało zasobów grafików. Wszystko odbywa się na ekranie telefonu w kilka sekund.

Pobierz na iOS

Menedżer Stron + Menedżer Reklam na Facebooku

Marketerzy, którzy obsługują działania dla marek na Facebooku, a dodatkowo koordynują tam kampanie mediowe, chętnie korzystają z aplikacji udostępnionych przez samego Facebooka.

fot. itunes.apple.com

fot. itunes.apple.com

Aplikacja Pages pełni rolę mobilnego, ograniczonego Business Managera, z poziomu którego możliwe jest proste i szybkie zarządzanie stronami, ich zawartością, komentarzami czy wzmiankami o marce. Nie posiada wszystkich możliwości webowej wersji Facebooka, nie zastąpi go także w 100%, ale jest przyjemnym dodatkiem w przypadku braku dostępu do komputera stacjonarnego czy laptopa.

Pobierz na iOS

Pobierz na Android

fot. itunes.apple.com

fot. itunes.apple.com

Adverts, czyli menedżer reklam z kolei umożliwia bieżącą kontrolę kont reklamowych oraz kampanii. W aplikacji możemy dokonać też prostych zmian czy nawet uruchomić nową reklamę – chociaż tego typu działanie, jest zdecydowanie łatwiejsze i przyjemniejsze na komputerze.

Pobierz na iOS

Pobierz na Android

GOOGLE DRIVE

fot. itunes.apple.com

fot. itunes.apple.com

Świątynia dobrobytu wielu marketerów, którzy nie potrafią wyobrazić sobie życia bez arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji i dokumentów przetrzymywanych w chmurze. Google Drive ZA DARMO oferuje zestaw, dzięki któremu możliwa jest praca w komfortowych warunkach, a utrata jej efektów jest niezwykle rzadka przez wykorzystanie funkcji auto-zapisywania.

Pobierz na iOS

Pobierz na Android

CANVA

fot. itunes.apple.com

fot. itunes.apple.com

Jedno z ulubionych narzędzi marketerów do tworzenia prostych przejrzystych grafik doczekało się intuicyjnej aplikacji mobilnej, w której możliwa jest szybka edycja zdjęć oraz zapisywanie ich do pamięci telefonu. Przydatne, gdy to właśnie telefon ma służyć do publikacji treści, szczególnie na Instagramie – eliminuje konieczność przesyłania plików pomiędzy wieloma urządzeniami.

Pobierz na iOS

SCANBOT

fot. itunes.apple.com

fot. itunes.apple.com

Niewielka aplikacja, która umożliwia skanowanie dokumentów z poziomu telefonu. Nieoceniona przy wszelkiego rodzaju dokumentach, umowach, zgodach i oświadczeniach, które często trzeba wydrukować, przeskanować, wysłać ponownie. Aplikacja jest darmowa.

Pobierz na iOS

Pobierz na Android

W zestawieniu celowo pominęliśmy natywne aplikacje portali społecznościowych (Facebook, Messenger, Twitter, Linkedin czy Instagram), które w swoim telefonie ma już nie tylko social media manager. Czy znasz inne aplikacje, które ułatwią życie marketerom?

Kinga Odziemek

Kinga Odziemek

O autorce:

Kinga Odziemek, Community Manager – Sotrender

Entuzjastka mediów społecznościowych i pasjonatka content marketingu. W świecie digitalu czuje się jak ryba w wodzie: ma ponad 4 lata doświadczenia w social media,sotr budowaniu społeczności i i marketingu w agencjach i dla klientów w Polsce i UK.

 


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.