Miniony rok obfitował w wiele kreatywnych kampanii mobilnych. Było śmiesznie, zaskakująco, ale i całkiem poważnie. To kolejny znak, że technologie mobilne coraz chętniej wykorzystywane są aktywnie w promocji, a niektóre pomysły rzeczywiście zachwycają. W przygotowanym zestawieniu prezentujemy 5 najciekawszych akcji związanych z urządzeniami mobilnymi. Koniecznie zobaczcie!
Bateria słoneczna od Nivea
Brazylijski oddział Nivea dołączył do prasy kobiecej bardzo proste, ale jakże przydatne ładowarki słoneczne w formie prostej wkładki z panelem solarnym. Wystarczyło podłączyć do nie swój telefon przez kabel USB i spędzić cały dzień w słońcu, a wiadomo, że na brazylijskich plażach go nie brakuje. Świetna inicjatywa!
Dostęp do internetu za ułożenie słowa
Producenci Scrabbli wymyślili bardzo angażującą akcję, zaspokajającą potrzebę bycia on-line mieszkańców Paryża. Ustawiono darmowe hotspoty w mieście, z których mógł korzystać każdy, kto ułożył hasło… z liter Scrabbli. Im dłuższe słowo, tym dłuższy czas korzystania z sieci. Czas można było także podwoić przez publikację postu na Facebooku.
Audi i ubezpieczenia
Obie reklamy bazują na wykorzystaniu przyzwyczajeń w korzystaniu z urządzeń mobilnych. W pierwszej z obserwujemy klasyczne wykonywanie zdjęć iPadem, w drugiej niekontrolowane przesuwanie stron. Twórcy nowego modelu audi R8 promują w ten sposób wyrazistą cechę tego samochodu – szybkość. W drugiej reklamie promowane są ubezpieczenia Bradesco Seguros.
Torba na zakupy dla kobiet
Intrygująca reklama dla kobiet. Mężczyzna widniejący na torbie posiada zasłonięte usta kodem QR. Po jego zeskanowaniu włącza się filmik i słyszymy, co on mówi. Oczywiście nie szczędzi słów pochwały dla zakupów oraz komplementuje kobiety. Jedno z najciekawszych zastosowań kodów QR!
Jest wiele sposobów, by umrzeć
Kampania „Dumb Ways do die” to raczej przykład świetnie zintegrowanej kampanii, wykorzystującej nie tylko mobilne aplikacje, ale także radio, prasę, internet. To zarazem jedna z najczęściej nagradzanych kampanii społecznych minionego roku. Jej celem było promowanie bezpiecznych zachowań przy liniach metra. Na YouTubie znajdziemy też polską wersję piosenki. W wersji mobilnej dostaliśmy grę, która była ściśle połączona z kampanią i brand heroes. W ciekawy i zabawny sposób promowała główne przesłanie tej akcji społecznej.
Więcej ciekawych reklam znajdziecie na stronie jestem.mobi oraz w podsumowaniu nagród The Cannes Mobile Lions dostępnym tutaj.