Facebook: jedna trzecia zakupów online odbywa się na urządzeniach mobilnych

fot. © tashka2000 - Fotolia.com

Portal społecznościowy przewiduje, że w ostatnim kwartale tego roku, zakupy online na urządzeniach mobilnych staną się jeszcze popularniejsze, a wszystko to za sprawą m.in. millenialsów. Czy zakupy mobile zdominują kolejny rok?

Nawiązując do najnowszych danych Facebooka, sugerujących, że komfort użytkowania smartfonów jest znacząco wyższy niż jakiś czas temu, młodzi użytkownicy coraz częściej decydują się również na zakupy korzystając ze swoich telefonów.

Firma Zuckerberga postanowiła zanalizować jakie grupy wiekowe decydują się zamawiać produkty i usługi online poprzez urządzenia mobilne. Niemalże 30% zamówień dokonano z urządzeń dektopowych, podczas gdy aż 35% zamówień dokonano z smartfonów czy tabletów, co oznacza, że korzystanie z urządzeń mobilnych staje się coraz bardziej komfortowe i popularne.

Oczywiście Facebook nie jest reprezentantem całego rynku e-commerce, jednakże pozycja, jaką obecnie zajmuje jest na tyle wysoka, że możemy odnieść powyższe dane jako punkt odniesienia. Spółka w czerwcu odnotowała liczbę 172 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie w samych Stanach Zjednoczonych. Ponadto, 76% przychodów firmy związanych z reklamami pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych.

Helen Crossley, szefowa badań Facebooka podzieliła się ostatnio najciekawszymi wnioskami z przeprowadzonej analizy: “Starsi konsumenci preferują zakupy przez tablety, podczas gdy młodzi zdecydowanie częściej wybierają smartfony. Starsi użytkownicy wolą robić zakupy przez witryny internetowe, z kolei millenialsi preferują dedykowane aplikacje.”

Z jednej strony, badania Facebooka nie wprowadzają niczego nowego, bo tak naprawdę większość z nas doskonale zdawała sobie sprawę z rozwoju urządzeń mobilnych i tego, jaką obecnie rolę odgrywają w naszym codziennym życiu. Ciekawe jest jednak to, jak to nasze “technologiczne życie” potoczy się dalej no i co stanie się z komputerami?


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.