Twitch – platforma uwielbiana przez wielu graczy i geeków komputerowych. I wydawałoby się, że nie może mieć ona sobie równych, aż nagle pojawiły się mniejsze platformy, które… zaczynają zmniejszać liczbę graczy na Twitchu. Zobacz najnowsze badania, związane z branżą gier komputerowych.
Badania te zostały opublikowane na stronie cdn.streamelements.com. Specjalnie dla Was, wybraliśmy te dane, które są według nas najbardziej istotne, pogrupowaliśmy i opisaliśmy je.
Twitch a inne platformy do gier strumieniowych
Powyższe wykresy przedstawiają porównanie udziału czterech platform do gier w roku 2018 i 2019. Jak widać, w 2019 dwie na cztery platformy odnotowały spadek i były to: YouTube Gaming i Twitch. Natomiast znaczenie platformy facebook gaming, jak też mixer wzrosły. Jednak jeszcze ciekawiej wygląda to zestawienie, gdy porównamy ilość godzin, jaką użytkownicy spędzają na tych platformach w ciągu roku.
Jakie gry były najpopularniejsze na tych platformach?
Rok 2019 okazał się wielkim powrotem gry League of Legends na pierwszą pozycję w zestawieniu. Natomiast popularna zwłaszcza wśród młodszego pokolenia gra Fortnite spadła na drugą pozycję. Na trzeciej pozycji niezmiennie pozostała gra Just Chatting.
Nie zapominajmy o streamerach
Nie zapominajmy, bo pamiętał o nim również serwis cdn.streamelements.com, gdzie pojawiło się zestawienie 10 najpopularniejszych streamerów ASMR na Twitchu. Ranking został opracowany na podstawie liczby godzin, jaką streamerzy spędzali na platformie.
To właśnie oni byli królami Twitcha w roku 2019 i nie da się ukryć, że liczba godzin, które tam spędzali robi wrażenie.
Czy Twitch pozostanie liderem w 2020?
Odpowiadając na pytanie, które postawiliśmy w tytule tego artykułu, czyli:Czy Twitch pozostanie nietykalną platformą strumieniowych gier wideo w roku 2020? – zapewne tak. Powód? Udziały innych platform są niewielkie w tym przemyśle i jeszcze ten rok może nie być dla nich w pełni osiągalny. Nie możemy natomiast ręczyć za przyszłe lata, jeżeli Twitch przestanie się rozwijać lub po prostu jego rozwój pójdzie w zupełni innym kierunku, niż wymagają tego komputerowi gracze.