Już 30 proc. internautów ma tablet, który coraz częściej staje się substytutem komputera. Na przestrzeni dwóch lat ponad trzykrotnie wzrósł odsetek użytkowników tabletów wśród polskich internautów – czytamy w raporcie MEC Mobile Report.
Niemal co trzeci polski internauta korzysta z tabletu – wynika z IV edycji badania MEC Mobile Report. Odsetek ich posiadaczy rok temu wynosił 17 proc., a w 2012 r. – zaledwie 9 proc. Wraz ze wzrostem nasycenia laptopami i tabletami, sukcesywnie spada odsetek użytkowników, którzy do łączenia się z Internetem używają komputera stacjonarnego. Ich udział na przestrzeni ostatnich dwóch lat spadł o ponad 10 proc.
Z badań wynika, że wzrasta również popularność telefonu komórkowego. Nowoczesne urządzenia typu smartfon z powodzeniem zastępują już komputery, dlatego odsetek ich użytkowania będzie prawdopodobnie systematycznie wzrastał w kolejnych latach.
Wciąż na początku drogi
Tablety cieszą się największą popularnością wśród 30-latków – w tej grupie wiekowych nasycenie tabliczkami sięga blisko 40 proc., by wśród 55-59 latków spadać do niespełna 20 proc. Wyższy – bo 41 proc. – jest też odsetek posiadaczy tabletów wśród użytkowników smartfonów.
– Jako kanał reklamowy, tablety wciąż są na początku drogi. 10-calowy ekran, akcelerometr i ekran dotykowy dają duże możliwości kreatywne, ale zasięg kampanii wykorzystujących aplikacje czy wydania tabletowe pozostaje wciąż ograniczeniem – mówi Piotr Adamczyk, kierujący działem wyspecjalizowanym w tworzeniu kampanii mobilnych w agencji MEC – Tablety umożliwiają jednak dotarcie do zasobnych, wielkomiejskich konsumentów, co wykorzystują już nie tylko, choć głównie, reklamodawcy marek premium – dodaje.
Jak wynika z Mobile MEC Report 25 proc. użytkowników tabletów rekrutuje się z gospodarstw o miesięcznym dochodzie przynajmniej 5 tys. zł (wśród pozostałych internautów jest ich 14 proc.), a 40 proc. mieszka w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców (wśród pozostałych internautów – niespełna 28 proc.).
Najpopularniejsze marki tabletów
Dominującą pozycję na rynku tabletów ma marka Samsung – 30 internautów twierdzi, że korzysta z tabletu tej marki. Jednak w porównaniu ze smartfonami, wciąż jest to segment w większym stopniu rozdrobniony, 1/3 użytkowników posiada tablet innej marki niż kluczowych graczy.