Jak prezentuje się Europa pod względem użytkowników internetu, social mediów i urządzeń mobilnych? Jak na tym tle wypada Polska? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w raporcie Social, Digital&Mobile in Europe in 2014.
Portal We Are Social przygotował ponad 250- stronnicowe sprawozdanie dotyczące internetu i social mediów dla 40 krajów w Europie. Jest to jeden z wielu raportów z serii Social, Digital & Mobile Worldwide reports.
Według danych z lutego br. 37% ludzi na całym świecie korzysta z internetu, a 26% z nich to aktywni uczestnicy mediów społecznościowych.
Większość osób wciąż częściej korzysta z internetu za pomocą komputerów stacjonarnych lub laptopów niż poprzez urządzenia przenośne, takie jak tablet bądź telefon komórkowy.
Internet w Europie
Według raportu 68% Europejczyków korzysta z internetu.
Najwięcej internautów odnotowuje się w Norwegii i Islandii, gdzie ponad 95% obywateli regularnie korzysta z internetu.
W całej Europie ponad 300 milion osób to aktywni użytkownicy mediów społecznościowych. W zachodniej Europie dominuje Facebook, z liczbą 232,2 miliona aktywnych użytkowników, co stanowi 19% wszystkich osób zarejestrowanych na tym portalu na całym świecie.
Najbardziej aktywnymi użytkownikami w social media są obywatele Włoch i Rosji. Polska natomiast w tym zestawieniu znajduje się na piątym miejscu.
Jeżeli chodzi o korzystanie z urządzeń mobilnych, to w Europie znajduje się 576 milionów unikatowych użytkowników urządzeń przenośnych, co stanowi 78% populacji całego kontynentu.
Statystyki dla Polski
65% Polaków aktywnie korzysta z internetu.
Jednym z obszarów analizy był czas spędzany online przez mieszkańców Europy. Na tym polu to właśnie my jesteśmy liderami. Za pomocą laptopów bądź komputerów stacjonarnych w sieci spędzamy dziennie około 4 godz. 50 min., natomiast poprzez urządzenia przenośne około 1 godz. i 48 min.
A jak wygląda użycie smartfonów w Polsce? 35% Polaków posiada smartfona i większość z nich wykorzystuje go do wyszukiwania lokalnych informacji i produktów, a niecałe 30% użytkowników korzysta z telefonu do robienia zakupów.
Ponad 81% polskich użytkowników mediów społecznościowych posiada konto na Facebooku, ponad połowa na Naszej-Klasie, 49% na Google+, 22% na Twitterze i tylko 13% na Badoo.
Jak wynika z raportu liczba internautów w Polsce stale rośnie, podobnie jak ilość czasu spędzanego online. Pomimo, że Facebook nadal ma pozycję lidera w mediach społecznościowych, to widać znaczący spadek liczby osób, które regularnie z niego korzystają – w styczniu br. aż 1/4 posiadaczy konta w tym serwisie, nie zalogowała się na nie ani razu.
Pełen raport dostępny jest w tym miejscu, a w nim jeszcze więcej danych, z dokładnymi analizami dla każdego europejskiego kraju.