Masz tablet? Jesteś najbardziej rozrywkowym internautą

fot. Zé Carlos Barretta/CC/Flickr

fot. Zé Carlos Barretta/CC/Flickr

fot. Zé Carlos Barretta/CC/Flickr

Tablety cieszą się coraz większą popularnością, dlatego coraz wyraźniej zarysowują się przyzwyczajenia ich użytkowników. To właśnie oni najczęściej szukają rozrywki w internecie. Dodatkowo ta grupa internautów jest coraz bardziej interesująca dla właścicieli sklepów internetowych.

Firma GlobalWebIndex przeprowadziła badanie wśród 180 tysięcy internautów z 31 państw. Respondentów pytano o to, jakich urządzeń używają do łączenia się z internetem, a także o to, w jaki sposób korzystają z sieci.

Jak pokazują wyniki badania (opublikowane przez eMarketera), w dalszym ciągu to komputery stanowią dla wielu internautów podstawowe urządzenie przy korzystaniu z sieci (93%). Około 60% internautów surfuje za pomocą telefonów komórkowych (głównie smartfony), a 22% wykorzystuje tablety.

Google dba o mobilnych internautów

Najpopularniejszym dostawcą usług internetowych dla mobilnych internautów pozostaje Google. Z mobilnych stron czy aplikacji giganta z Mountain View korzysta 72% użytkowników smartfonów i 66% użytkowników tabletów. Facebook to drugi najpopularniejsza dostawca usług – w obydwu przypadkach 50%. Na kolejnych miejscach znalazły się YouTube i Yahoo!

Jednocześnie, jak wskazują autorzy raportu, zauważalna jest rosnąca liczba odwiedzin na stronach Amazona wśród użytkowników tabletów, przebijająca pod tym względem użytkowników smartfonów.

Zakupy w sieci coraz popularniejsze wśród użytkowników tabletów

Ma to związek z coraz większą popularnością aktywności związanych z kupowaniem produktów czy usług wśród użytkowników tabletów. 60% internautów korzystających z tego typu urządzeń wyszukuje produkty czy usługi, których kupnem są zainteresowani, a ponad połowa dokonuje zakupów online. Co ciekawe, większy odsetek użytkowników tabletów nabywa kupony w serwisach zakupów grupowych niż ma to miejsce w przypadku użytkowników komputerów czy smartfonów. Podobnie jest w przypadku kupowania usług i sprzedawania produktów w internecie.

fot. eMarketer

fot. eMarketer

Trzeba wszakże zaznaczyć, że w dalszym ciągu to ci, którzy surfują za pośrednictwem komputerów wykazują największą skłonność do wyszukiwania informacji o produktach w internecie, kupowania ich w sklepach internetowych czy korzystania z internetowej bankowości.

Tablet znaczy rozrywka

Jeśli chodzi o rozrywkę w internecie, zarysowuje się przewaga użytkowników tabletów w prawie wszystkich obszarach. To oni najchętniej wyszukują informacje związane np. z ulubionymi wykonawcami muzycznymi, grają w gry online, oglądają filmy w sieci czy korzystają z serwisów muzycznych oferujących streaming utworów. Jedyną aktywnością, która jest popularniejsza wśród użytkowników komputerów jest oglądanie wideoklipów w sieci.

Oglądanie klipów to zresztą najpopularniejsza aktywność online związana z rozrywką wśród wszystkich internautów. Inne popularne aktywności to wyszukiwanie informacji związanych z rozrywką oraz korzystanie z gier internetowych.

fot. eMarketer

fot. eMarketer

fot. eMarketer

fot. eMarketer

Mikroblogi popularniejsze wśród mobilnych internautów

Mówiąc o różnego typu aktywnościach w internecie nie można pominąć tych bardziej nastawionych na interakcję z innymi internautami. Najpopularniejsze z nich to korzystanie z poczty internetowej, z serwisów społecznościowych oraz udostępnianie zdjęć w sieci. Pod tym względem nie ma większych różnic między użytkownikami różnych urządzeń.

Większe zróżnicowanie występuje w przypadku mniej popularnych aktywności. Da się zauważyć, że komunikatory internetowe są wyraźnie najpopularniejsze wśród użytkowników smartfonów. Korzystanie z mikroblogów to z kolei domena użytkowników tabletów i smartfonów. Ci pierwsi dodatkowo najchętniej prowadzą własne blogi.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.