Liczba wysyłanych smsów, długość rozmów telefonicznych, czy też korzystanie z Facebooka przez telefon – to tylko niektóre z różnic, które dzielą panów i panie w świecie mobilnym.
Z okazji Dnia Kobiet Spicy Mobile zdecydowało się sprawdzić, czy widoczne są różnice w korzystaniu z mobile między kobietami i mężczyznami. W analizie posłużono się danymi z badania Mobience z tygodnia 9-15 lutego br.
Najbardziej osobiste urządzenia, czyli smartfony, mówią o nas więcej niż moglibyśmy się tego spodziewać. Kobiety znacznie dłużej niż mężczyźni korzystają z telefonu komórkowego – różnica wynosi 20 minut dziennie. Większość tego czasu zarówno kobiety, jak i mężczyźni przeznaczają na korzystanie z aplikacji, przy czym panie dłużej korzystają z tych już zainstalowanych na telefonie w momencie jego kupowania, takich jak budzik czy YouTube, natomiast panowie z aplikacji instalowanych samodzielnie na telefonach. Na korzystaniu z tych aplikacji mężczyźni spędzają 34 minuty, czyli o 2,5 minuty więcej niż kobiety.
Czas połączeń głosowych, wykonywanych i odbieranych przez kobiety jest o ponad 2,5 minuty dłuższy niż czas rozmów prowadzonych przez mężczyzn. Podobnie czas poświęcony na pisanie smsów – kobiety spędzają na smsowaniu ponad 13 minut dziennie, zaś mężczyźni – tylko 8,5 minuty. Co więcej, panie to bardziej zaangażowani pisarze – wysyłają znacznie więcej smsów (o ponad 10 smsów więcej niż panowie ), które są średnio o około 7 znaków dłuższe. Co ciekawe, panie też dziennie poświęcają więcej czasu na korzystanie ze stron www przez telefon niż panowie.
Kobiety | Mężczyźni | |
czas korzystania z aplikacji instalowanych | 1:31:22 | 1:20:23 |
czas korzystania z aplikacji preinstalowanych | 0:31:31 | 0:34:02 |
czas trwania połączeń głosowych | 0:16:06 | 0:13:23 |
czas pisania i czytania wiadomości sms | 0:13:14 | 0:08:30 |
czas korzystania za stron www | 0:18:16 | 0:13:57 |
Ogółem | 2:50:28 | 2:30:14 |
Źródło: badanie Mobience, N= 1033, 9-15 lutego br. 20152015
Kobiety | Mężczyźni | |
średnia długość sms | 51,4 | 44,7 |
liczba smsów wysłanych w tygodniu (średnia na osobę) | 49,1 | 39,8 |
Źródło: badanie Mobience, N= 1033, 9-15 lutego br. 20152015
– Przyjrzeliśmy się także pojedynczym aplikacjom. Wzięliśmy „pod lupę” dwie aplikacje: Facebook i YouTube – mówi Małgorzata Wołejko, mobile audience measurement director w Spicy Mobile. – Znacznie większy odsetek kobiet (64 proc.) niż mężczyzn (52 proc.) korzysta z aplikacji Facebook w telefonie komórkowym. Kobiety spędzają tam też więcej czasu (14 minut dziennie) i wchodzą tam więcej razy dziennie (ponad 6 razy dziennie). Dla porównania, mężczyźni odwiedzają Facebooka średnio 3 razy dziennie. W przypadku korzystania z aplikacji YouTube, czas korzystania kobiet i mężczyzn jest porównywalny.
Źródło: informacja prasowa