Każdy, kto choć trochę interesuje się urządzeniami mobilnymi, z całą pewnością spotkał się z określeniem „smartfon flagowy” lub „flagowiec”. Co to jest? Czy warto w takim model inwestować?
Flagowiec – co to jest?
Prawdopodobnie większość intuicyjnie rozumie, czym jest flagowiec. Jednak przedstawienie definicji tego pojęcia budzi już pewne wątpliwości. Często nie wiemy, czym wyróżnia się flagowiec i kto decyduje, że takie, a nie inne urządzenie jest tym mianem określane.
Zacznijmy od tego, że dawniej flagowcem nazywano statek flagowy, czyli najważniejszą, reprezentacyjną jednostkę w danej flocie morskiej. Z czasem określenie to zaczęto używać w stosunku do najważniejszych produktów lub usług z oferty różnorodnych przedsiębiorstw. Dlatego też w przypadku oferty producentów urządzeń mobilnych często mówi się o smartfonach flagowych, czyli takich, które są największym osiągnięciem i dumą dla poszczególnych marek.
Smartfon flagowy – co to znaczy w praktyce?
Smartfony, które są określane mianem flagowców, są urządzeniami o najlepszych parametrach. Są to też telefony cieszące się uznaniem i popularnością wśród klientów. Oczywiście w parze z wyróżniającą się jakością zazwyczaj idzie wyższa cena, dlatego flagowce są uważane za produkty ekskluzywne.
Skąd wiadomo, że dany model telefonu jest flagowcem?
W znakomitej większości przypadków o tym, że dany model będzie flagowcem, decyduje sam producent. To właśnie on wśród urządzeń o zróżnicowanych parametrach wyodrębnia taki, który wyróżnia się na tle pozostałych telefonów i to jego najmocniej promuje, przeznaczając na ten cel większe nakłady finansowe. Naturalnie co pewien czas, wraz z rozwojem technologii i wprowadzaniem do sprzedaży kolejnych smartfonów, nowsze urządzenia przejmują status flagowców.
Wybór modelu powinien być też podyktowany tym, jakie urządzenia prezentuje w tym samym czasie konkurencja. Trudno promować wybrany model jako flagowiec, jeśli ustępuje on wielu innym produktom dostępnym na rynku, mającym o wiele lepsze parametry. Dlatego też ostatecznie pozycję danego urządzenia, jako flagowca umacniają opinie użytkowników i mediów.
Promowanie danego urządzenia, jak flagowca, jest sygnałem dla potencjalnych klientów, że dany model jest najlepszy w swojej klasie. Niestety w ostatnich czasach obserwuje się nadużywanie omawianego określenia, przez co konsumenci gubią się w tym, które urządzenia rzeczywiście są smartfonami flagowymi. W przypadku Samsunga jest to np. Galaxy, a Xiaomi – model 12.
Czy warto inwestować w smartfon flagowy?
Smartfony flagowe to najlepsze urządzenia wśród dostępnych na rynku. Zatem wybierając takie urządzenie mobilne, można się spodziewać satysfakcjonującej jakości, doskonałych parametrów i innowacyjnych rozwiązań. Z drugiej strony wyróżnianie wybranego modelu jako flagowca jest pewnym chwytem marketingowym, więc trzeba uważać, aby nie przepłacać za promowane w danym momencie modele. Warto również pamiętać, że jako konsumenci różnimy się oczekiwaniami i potrzebami, dlatego nie zawsze flagowiec będzie dla nas najlepszym wyborem. Być może mniej popularny model, o zupełnie innych parametrach, lepiej odpowie naszym wymogom i upodobaniom? Może tańszy model równie dobrze sprawdzi się jako telefon dla nas i inwestowanie we flagowiec nie będzie zasadne? Oczywiście na te pytania trzeba sobie odpowiedzieć samodzielnie.
Kto powinien się zainteresować flagowcami?
Producenci urządzeń mobilnych w niezwykle atrakcyjny sposób promują każdy smartfon flagowy i skutecznie zachęcają do jego zakupu. Kto powinien zainwestować we flagowiec? Na pewno jest to dobra propozycja dla tych, którzy chętnie sięgają po nowinki technologiczne i gadżety oraz chcą się otaczać możliwie jak najlepszym sprzętem. To także dobra opcja dla tych, którzy chcą mieć solidny smartfon o doskonałych parametrach, który posłuży przez wiele lat i którego nie trzeba będzie zmieniać co roku na nowy. Flagowiec może być też najlepszym wyborem dla tych, którzy często wykorzystują w pracy smartfon i dlatego potrzebują urządzenia o możliwie najlepszych parametrach.