Polacy jako społeczeństwo nie są zbyt zinformatyzowani, jednak nowinki technologiczne przyswajamy dosyć szybko i chętnie. Szczególnie polubiliśmy urządzenia mobilne.
Z badań wynika, że 41% użytkowników internetu korzysta z urządzeń mobilnych. Samo korzystanie z aplikacji zainstalowanych na urządzeniu deklaruje po 54% (pośród całego czasu użytkowania urządzenia), zarówno kobiet jak i mężczyzn. Taki sam wynik (9% czasu) odnotowano w przypadku wykonywania połączeń głosowych. Panowie chętniej korzystają z aplikacji preinstalowanych (23%), a kobiety dłużej spędzają na pisaniu i wysyłaniu wiadomości tekstowych (8%). Płeć piękna trochę więcej czasu spędza także na przeglądaniu stron internetowych (11% do 9%).
Weekend to czas kobiety i smartfona
Badanie dotyczyło także aktywności w poszczególne dni tygodnia. O ile od poniedziałku do piątku różnica między mężczyznami a kobietami jest niewielka (do 5% na korzyść mężczyzn), o tyle w weekendy kobiety wyraźnie wiodą prym w korzystaniu ze smartfonów czy tabletów (nawet o 10% częściej).
Korzystanie z aplikacji
Ciekawe dla reklamodawców i marketerów mogą być wskaźniki dotyczące korzystania z aplikacji. I tak najmniejsze różnice można zaobserwować w mogłoby się wydawać konkretnie skierowanych aplikacjach: z apek zakupowych korzysta 53% panów i 47% pań a z bankowych 57% panów i 43% pań. Największe różnice można zaobserwować w przypadku aplikacji “ogólnych”. Z aplikacji sportowych korzysta 81% panów i tylko 19% pań, a z tych dotyczących fitnessu i zdrowia 67% użytkowników to panie.
Dane pochodzą z aplikacji badawczej Mobience udostępnionej przez agencję Spicy Mobile. Pomaga ona w monitorowaniu środowiska urządzeń mobilnych i obserwacji zachowań użytkowników sieci.