5 najbardziej inspirujących kampanii mobilnych 2013 roku

fot. © alphaspirit - Fotolia.com

fot. © alphaspirit - Fotolia.com

fot. © alphaspirit – Fotolia.com

Rok 2013 zaowocował wieloma kreatywnymi kampaniami opartymi na technologiach mobilnych. Postanowiliśmy  wybrać i przedstawić Wam kilka pomysłów marketingowych, które naszym zdaniem zasługują na szczególną uwagę i wyróżnienie.

Dokonując oceny case’ów i tworząc naszą listę kierowaliśmy się kilkoma czynnikami, a mianowicie: jaki był udział technologii mobilnych w przedsięwzięciu, czy reklama była innowacyjna, jak kampania została odebrana przez klientów oraz czy możemy mówić o prawdziwej inspiracji, np. dla prowadzących firmy, którzy chcą skorzystać z mobilnych technologii do promocji biznesu?

1. Smart – parKING

Możemy śmiało zaryzykować stwierdzenie, że parkowanie samochodu w dzisiejszych czasach stało się bardzo uciążliwe. Jednak firma Smart GmbH – produkująca Smart’y – postanowiła udowodnić, iż nie każdy właściciel samochodu musi mieć problem ze znalezieniem odpowiednio dużego miejsca. Specjalna aplikacja pozwoliła na stworzenie pierwszej na świecie interaktywnej gry parkingowej, wspierając tym samym sprzedaż nowego modelu oraz budując świadomość przewagi mniejszego samochodu nad większym w zatłoczonym mieście.

2. Samsung – Stare Down

Czy reklamowanie telefonu za pomocą jednej z jego funkcji może być efektowne i efektywne? Oczywiście, że tak! Samsung Galaxy S4 posiada czujnik wzroku i to właśnie ten element został wykorzystany w kampanii reklamowej, polegającej na trwającym godzinę pojedynku na wzrok. Wydarzenie cieszyło się wielkim zainteresowaniem ze strony zgromadzonych osób.

3. Adidas NEO – Window Shopping

Asortyment sklepowy dostępny dla klientów nawet po zamknięciu sklepu i opuszczeniu go przez sprzedawcę? Nic trudnego. Przynajmniej dla firmy Adidas, która w jednym ze swoich sklepów wprowadziła Window Shopping. Dzięki interaktywnej szybie sklepowej klienci mogli zapoznać się z najnowszymi kolekcjami, wpisując jedynie kod PIN na swoich smartfonach i przeciągając interesujący ich produkt do wirtualnej torby.

4. National Geographic Channel – Killing Lincoln

Dla wielu ludzi tablet lub telefon z dostępem do internetu to podstawowe źródło informacji oraz rozrywki. Pewnie większość z nich określiłaby telewizję jako pewnego rodzaju substytut. National Geographic Channel postanowił mimo wszystko zaciągnąć tą, jakże liczną grupę docelową przed ekrany odbiorników, dając im możliwość interakcji (co-viewing) z oglądaną treścią za pośrednictwem tabletów. W niedalekiej przyszłości  tło telewizyjnych seriali, programów, a nawet samych reklam może być ściśle powiązane z tabletami i smartfonami, dostarczając całkiem nowych możliwości poznawczych.

5. Taco Bell – Happy hours

Amerykańska sieć barów szybkiej obsługi Taco Bell stworzyła aplikację skutecznie zwiększającą ruch w swoich lokalach. Interaktywna reklama mobilna informowała o happy hours dając klientom wiele możliwości. Za jej pomocą można było zaprosić osobę z listy kontaktowej na lunch, wprowadzić przypomnienie o interesującej nas ofercie lub uzyskać powiadomienie, gdy znajdziemy się blisko lokalu. Reklama spotkała się z dużym zainteresowaniem, głównie za sprawą atrakcyjnych ofert oraz innowacyjnej formie interakcji. Taco Bell planuje już kolejne kampanie reklamowe z wykorzystaniem mobile’u. Miejmy nadzieję, że będą jeszcze bardziej inspirujące!

Fot. Pinterest.com


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.