Od wprowadzenia zdarzeń sponsorowanych dla wersji mobilnej minął ledwie miesiąc, ale w biznesie nie ma czasu na przestoje, a coraz wyraźniej widać, że wraz z debiutem giełdowym to właśnie aspekt biznesowy wysunął się w przypadku funkcjonowania Facebooka na pierwszy plan.
Co tym razem przygotowali dla marketerów programiÅ›ci Facebooka? Najogólniej rzecz ujmujÄ…c, reklamy targetowane dla mobilnej wersji portalu. Po wykupieniu reklam przez marketerów, Facebook bÄ™dzie je wyÅ›wietlaÅ‚ tym użytkownikom, którzy Å›ciÄ…gnÄ™li na swoje smartfony czy tablety aplikacje danego dewelopera. Innymi sÅ‚owy, algorytm serwisu zacznie “Å›ledzić” mobilnych facebookowiczów i na tej podstawie wyÅ›wietli reklamy.
Zapowiedzi wprowadzenia tego typu reklam już zrodziły wątpliwości dotyczące prywatności użytkowników. Jak do tej pory wszystkie produkty reklamowe Facebooka oparte były o preferencje facebookowiczów, np. ich wyświetlanie uzależnione było od tego czy użytkownik jest fanem promowanej marki.
Premiera nowych reklam ma nastąpić 16 lub 30 lipca.