Druga edycja międzynarodowej Mobile Trends Conference odbędzie się w Krakowie 21-22 lutego 2013. Aż 22 prelekcje dotyczące szeroko pojętej tematyki mobile zostaną przedstawione w ciągu dwóch dni wykładowych (Business i Development Day). Wiedzę o tym temacie będą prezentować liderzy tej branży z Polski oraz zagranicy.
Śledzenie przez całą dobę? Facebook tworzy nową aplikację geolokalizacyjną
Facebook pracuje nad stworzeniem mobilnej aplikacji geolokalizacyjnej. Będzie ona działać w tle w czasie wykonywania innych czynności. Będzie to lokalizacja na niespotykaną skalę do tej pory. Użytkownicy, którzy zainstalują aplikację na swoim smartfonie będą
Jak w 2012 roku przekształcił się rynek mobile?
Najważniejsze trendy na rynku mobile według serwisu GoMobi.pl to zmiany na rynku wydawniczym, dynamiczny rozwój reklamy mobilnej i m-commerce oraz upowszechnianie się standardów płatności mobilnych.
Szykuje się wojna między Facebookiem a Google o reklamę mobilną?
Facebook zaprezentował nowy, bardzo perspektywiczny pomysł na reklamę mobilną. Wyświetlaniem reklam poza serwisem rzucają wyzwanie potentatowi na rynku reklamy mobilnej.
Najpopularniejszy sklep z aplikacjami to wciąż App Store
W bardzo szybkim tempie rośnie popularność mobilnych aplikacji wśród internautów. Zdecydowanie preferowane są darmowe aplikacje, więc deweloperom nie będzie łatwo z tego trendu czerpać korzyści finansowych. Najwięcej pobrań jest z App Store, który należy do Apple.
6,5 mld dolarów na reklamę mobilną w 2012 roku
Od dawna mówi się, że internet mobilny to przyszłość. Potwierdzają to dane dotyczące nakładów na reklamę mobilną, które rosną w bardzo szybkim tempie. W tym roku najwięcej środków przeznaczą kraje regionu Azja – Pacyfik, jednakże znacznie wyższe tempo wzrostu nakładów notują Stany Zjednoczone i w przyszłym roku to Ameryka Północna powinna przejąć palmę pierwszeństwa.
Dane biznesowe nie są bezpieczne w pamięci smartfona
Mimo iż 41 proc. polskich przedsiębiorców uważa urządzenia przenośne za jedno z trzech największych zagrożeń IT, zdecydowana większość planuje w najbliższym czasie wdrożenie rozwiązań mobilnych.
Targetowanie reklam na Facebooku – aplikacje zaczną śledzić użytkowników
Po mobilnych zdarzeniach sponsorowanych czas na reklamy targetowane. To kolejny dowód na to, że spółka będąca właścicielem portalu po debiucie giełdowym czuje silną presję ze strony inwestorów na to, by zwiększać przychody. Nowe reklamy wzbudzają jednak pewne wątpliwości z punktu widzenia prywatności użytkowników.
Jeden na trzech Polaków ma smartfona, tablet jedynie co 20
Rynek mobilny w Polsce wciąż znajduje się w fazie rozwoju. Widać to chociażby po penetracji smartfonów na rynku, a jeszcze wyraźniej jeśli spojrzeć na rynek tabletów. Przy zakupie urządzeń kierujemy się głównie ceną, a z całej palety aplikacji mobilnych najchętniej sięgamy po informacyjne.
Zdarzenia sponsorowane również dla mobilnej wersji Facebooka
Rynek mobilny to zdaniem inwestorów pięta achillesowa Facebooka. Programiści portalu zapewne od dawna w pocie czoła pracują nad rozwiązaniami, które sprawią, że będzie on zarabiał również na mobilnych użytkownikach. Jednym z takich źródeł przychodów mają być zdarzenia sponsorowane. To pierwsza usługa reklamowa dedykowana wyłącznie mobilnej wersji portalu.