Prawie połowa internautów używa bankowości mobilnej

fot. © tashka2000 - Fotolia.com

fot. © tashka2000 - Fotolia.com

fot. © tashka2000 - Fotolia.com

fot. © tashka2000 – Fotolia.com

Korzystamy z bankowych aplikacji bo jest nam z tym wygodniej, a nie korzystamy, bo boimy się o bezpieczeństwo własnych pieniędzy – czytamy w najnowszym badaniu AdTrends.

9 września świat ujrzał nowy model iPhone’a z większym wyświetlaczem oraz rewolucyjny (wg Apple) system płatności mobilnej. Jak widać, w Cupertino zauważono w końcu trend, który wyznacza nowy standard obsługi finansowej – coraz więcej osób płaci mobilnie, mając bank zawsze pod ręką, a większe ekrany to więcej możliwości dla aplikacji (w tym finansowych).

Responsywność stanowi tu kluczowy aspekt wygody korzystania z usług, co z kolei zauważył ING Bank Śląski, tworząc specjalnie dedykowaną na tablety wersję swojego serwisu – ING Bank Mobile HD. Ponadto w Polsce wprowadzono długo oczekiwane topowe modele Windows Phone z nowym systemem 8.1. Platforma ta cały czas rozwija się i budzi zainteresowanie zarówno wśród nowych użytkowników, jak i posiadaczy wcześniejszych telefonów z logo NOKIA. Przełom sierpnia i września to również czas, w którym Microsoft podejmuje decyzję o zaprzestaniu używania nazwy fińskiego producenta.

Z najnowszego badania AdTrends można dowiedzieć się m.in. o tym, że:
reklamy w newsletterach radzą sobie coraz lepiej na urządzeniach mobilnych,
• zwiększa się celowe korzystanie z reklam na portalach i w aplikacjach mobilnych,
• na YouTube daleko w tyle inne reklamy zostawiła kampania kanału Nokia Polska „Poznaj Windows Phone 8.1” wraz z ponad milionem wyświetleń,
• Facebook goni YouTube i ubiega się o pierwsze miejsce w zestawieniu najpopularniejszych serwisów wśród polskich internautów,
• 41% internautów korzysta z mobilnych rozwiązań finansowych, a wśród nich dominują mężczyźni w wieku 25-34 lata z dużych miast,
• w rankingu najpopularniejszych mobilnych aplikacji bankowych na czołowych miejscach znalazły się: mBank, Bank Zachodni WBK oraz ING Bank Śląski,
• o aplikacji bankowej internauci najczęściej dowiadują się ze strony banku,
• korzystamy z bankowych aplikacji bo jest nam z tym wygodniej, a nie korzystamy, bo boimy się o bezpieczeństwo własnych pieniędzy,
• dużo więcej użytkowników aplikacji finansowych korzysta z Twittera niż reszta internautów.

Sierpniowy AdTrends (następca AdvertTracka) oprócz stałego badania postaw wobec reklam w Internecie, odpowiadając na pytanie jak korzystamy z reklam na różnych kanałach digitalowych i jak cenimy sobie ich przydatność, w tym miesiącu skupia się na użytkownikach aplikacji bankowych, by sprawdzić ich popularność wśród internautów, ale także by ocenić potencjał reklam dla tych użytkowników.

AdTrends-Slajd06

AdTrends-Slajd10

AdTrends-Slajd11

AdTrends-Slajd12

AdvertTrack to cykliczne badanie postaw wobec reklam w Internecie realizowane przez IRCenter i ResearchNow. Badanie jest realizowane metodą CAWI, raz na miesiąc na reprezentatywnej próbie co najmniej 400 internautów. Celem projektu jest długoterminowe określenie postaw wobec reklamy w Internecie – tradycyjnych reklam odsłonowych, programów afiliacyjnych i performance oraz działań w mediach społecznościowych.

Źródło: informacja prasowa

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.