Poranek ze smartfonem

fot. Phil Campbell/CC/Flickr

fot. Phil Campbell/CC/Flickr

fot. Phil Campbell/CC/Flickr

fot. Phil Campbell/CC/Flickr

Ciężko nam się rozstać z urządzeniami mobilnymi, zwłaszcza smartfonami, towarzyszą ona nam cały czas, często od samego początku dnia. Według najnowszych badań dotyczących użytkowników tych urządzeń, często uruchomienie smatrfona to pierwsza czynność jaką wykonujemy po przebudzeniu.

Badanie przeprowadzone przez International Data Corporation (IDC) na zlecenie Facebooka, którego wyniki opublikował eMarketer, to kolejny argument w dyskusji o mobilnych technologiach dla tych, którzy twierdzą, że zbyt mocno zdominowały one nasze życie. Dane uzyskane od amerykańskich użytkowników smartfonów w wieku 18-44 lat wskazują, że dla większości z nich pierwszą czynnością po porannej pobudce jest… oczywiście włączenie smartfona.

„Obudź się i mnie włącz”

Aż 62% respondentów zaraz po przebudzeniu sięga po swojego smartfona, a niemal 80% robi to w ciągu 15 minut od pobudki. Warto jeszcze wspomnieć, że dla niemal połowy ankietowanych smartfon jest jednocześnie budzikiem.

Te wartości jeszcze mocniej idą w górę jeśli przypatrzymy się zawężonej grupie respondentów w wieku 18-24 lat. W ich przypadku aż 89% potrzebuje co najwyżej kwadransa by zacząć korzystanie ze smartfona, a 74% robi to tuż po pobudce.

News Feed ponad wszystko

fot. eMarketer/International Data Corporation

fot. eMarketer/International Data Corporation

Zważywszy, że badanie przeprowadzono na zlecenie Facebooka nie mogło oczywiście zabraknąć pytanie dotyczącego korzystania z mobilnej wersji serwisu. Mobilni facebookowicze najwięcej czasu spędzają na sprawdzaniu News Feeda (ok. 16 minut) i wymianie wiadomości ze znajomymi (9,5 minuty). Najmniej czasu zajmuje im publikowanie statusów czy udostępnianie zdjęć. Czas jaki użytkownicy Facebooka spędzają na tych aktywnościach znajduje również odzwierciedlenie w ilości „sesji”, jakie generuje każdy ich rodzaj.

Sprawdzanie kanału aktualności na mobilnym Facebooka zadeklarowało 63% użytkowników, co stanowiło najpopularniejszą aktywność. Na kolejnym miejscu znalazły się gry i korzystanie z aplikacji (po 52%).

Social i mobile idą w parze

fot. eMarketer/ International Data Corporation

fot. eMarketer/ International Data Corporation

eMarketer opublikował również najnowsze dane dotyczące penetracji rynku amerykańskiego przez Facebooka. Na koniec 2013 roku ma ona wynieść nieco ponad 60%, co przekłada się na liczbę około 147 milionów internautów. Jednocześnie, liczba aktywnych użytkowników mobilnych wersji serwisów społecznościowych ma przekroczyć granicę 100 milionów.

 

 

 

 

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.