Netflix zyskuje na pandemii i jest więcej wart od Disneya

źródło: shutterstock.com


Reklama
Artykuł znajduje się poniżej reklamy

Dla jednym pandemia wiąże się z ogromnymi stratami i bankructwem, a dla innych wręcz przeciwnie. Do tych drugi z pewnością należy Netflix, który na tę chwilę jest więcej wart od Disneya.

#zostańwdomu z Netflixem

Co robić cały dzień, gdy nie za bardzo jest możliwość opuścić swój dom? Ano możemy oglądać Netflixa. I jak się okazuje, robi to zatrważająca większość. Serwis mashable.com podaje, że usługa przesyłania strumieniowego wideo przyniosła 15,77 mln nowych globalnych płatnych subskrybentów właśnie w czasie pandemii. A sam Netflix ogłosił, że ten kwartał był dla niego najbardziej dochodowym od początku istnienia, gdyż zarobił w nim 709 milionów dolarów. I nic w tym dziwnego, bo ze wszystkich globalnych subskrypcji, analitycy oszacowali, że ponad 8 mln należy do samego Netflixa. To bardzo dobra informacja dla platformy, która jeszcze niedawno narzekała na znaczne straty finansowe i oszustwa na tle dzielenia jednego konta z wieloma ludźmi oraz nadużywanie pierwszego, darmowego miesiąca dla nowych użytkowników.

Wzrost akcji i przewaga na Disneyem

Wzrost subskrypcji dla Netflixa oznacza również wzrost akcji. A te, jak się okazuje, swoją wartością przekraczają Disneyowskie. Kapitalizacja rynkowa Netflixa wynosiła bowiem niedawno ponad 190 miliardów dolarów.


Reklama
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy

Na stronie mashable.com Danyaal Rashid, analityk tematyczny w firmie danych GlobalData wyjaśnia ten stan rzeczy. Według Rashid wynika to z faktu, że Disney mimo wszystko jest bardzo uzależniony od reklam. Ponadto, poprzez sytuację na świecie związaną z COVID-19, musiał on również pozamykać wszystkie swoje parki rozrywki, a to stanowi ponad jedną trzecią przychodów Disneya.

Czy taka tendencja rosnąca Netflixa się utrzyma? Zapewne dopóki nie wyjdziemy z domu i nie zapomnimy o istnieniu koronawirusa, serwis będzie utrzymywał swoją dobrą passę.




Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.

[FM_form id="1"]