W badaniu wzięto pod uwagę takie czynniki jak funkcjonalność i użyteczność, oceny użytkowników stanowiły dodatkowy element punktacji.
Aplikacja Eurobank mobile zajęła pierwsze miejsce w rankingu „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013”, wyprzedzając tym samym BNP Paribas Mobile Pl@anet oraz Pekao 24, które uplasowały się kolejno na drugim i trzecim miejscu. Eksperci Symetrii wykazali, że Eurobank dysponuje obecnie najlepszą bankową aplikacją mobilną na system operacyjny Android. Co stanowi sukces programu?
Przyjazna dla użytkownika aplikacja mobilna powinna być przede wszystkim prosta w obsłudze oraz posiadać intuicyjny interfejs, dając możliwość szybkiej interakcji. Wszystkie te warunki zostały spełnione przez Eurobank mobile. Aplikacja wyposażona jest dodatkowo w token GSM, zastępujący token RSA (zewnętrzne urządzenie do generowania kodów), lub system SMS-owy, pozwalając w łatwy sposób na autoryzację transakcji. Plusem takiego rozwiązania jest szybsze wykonywanie operacji oraz większe bezpieczeństwo naszego konta. Poprzez aplikację możemy w dowolnym momencie założyć lokatę, wykonać operację na rachunkach i kontach, a nawet szybko doładować telefon.
W zestawieniu pojawiła się również osobna analiza Portmonetki IKO oraz PeoPay – aplikacji umożliwiających płatności mobilne. Pytaniem jest, czy są one w stanie wygrać z kartami płatniczymi.
Można powiedzieć, że obie aplikacje – oprócz innowacyjnych rozwiązań – borykają się z podobnymi problemami. Wychodząc od źródła, czyli strony www twórcy w przejrzysty sposób informują o możliwościach programu. Znajdziemy tam również filmy instruktarzowe, pomocne przy pierwszych krokach z aplikacją. Spory problem stanowi rejestracja, która zazwyczaj trwa bardzo długo, można napotkać też problemy natury technicznej, np. brak akceptacji ze strony systemu, co powoduje konieczność powtórzenia procedury. Samo korzystanie z aplikacji należy do przyjemnych i naprawdę stanowi idealne narzędzie dla osób często przesyłających pieniądze, korzystających z bankomatów oraz dokonujących płatności . Każdy z tych procesów stał się intuicyjny i szybki do zrealizowania. A przecież właśnie tego oczekujemy od bankowości mobilnej. Barierę stanowią słabo przeszkoleni pracownicy jak i częsty brak informacji o akceptantach.
Aplikacje IKO i PeoPay stanowią wielki potencjał dla płatności mobilnych, jednak – w tym momencie – potencjał ten nie jest wykorzystany w 100%. Kluczowym elementem może okazać się budowa świadomości wśród użytkowników oraz usprawnienie niektórych segmentów programu. Pozostaje tylko czekać na rozwój wydarzeń.