Kobiety wybierają w smartfonach Facebooka, a mężczyźni kierują się chętniej na NK

smartfon-facebook-wersja-mobilna-Johan-Larsson-cc-flickr1

Smartfony stają się coraz popularniejsze wśród polskich internautów – wynika z badań przeprowadzonych przez Polskie Badania Internetu na panelu badawczym Ariadna prowadzonym przez GG Network SA w ramach projektu GG Opinion Detector. W lutym 2011 jedynie 20 proc. internautów deklarowała posiadanie na własność takiego urządzenia. Obecnie smartfony ma już 40 proc. respondentów. Znaczy to, że w przeciągu roku liczba użytkowników tych urządzeń podwoiła się.

Respondenci najczęściej wykorzystują smartfony do wysłania smsów (93 proc.) oraz robienia zdjęć (89 proc.). Co ciekawe, w tym roku Polacy równie często deklarowali wykorzystywanie smartfonów do przeglądania globalnej sieci, jak do dzwonienia do innych osób (85 proc.). Z innych funkcji, takich jak: słuchanie muzyki, wysyłanie MMS-ów, maili czy nawiązywanie połączeń video w tym roku korzystało znacznie mniej osób niż w roku ubiegłym.

Kobiety wysyłają smsy, mężczyźni wolą robić zdjęcia

Jeśli weźmiemy pod uwagę płeć respondentów, możemy zaobserwować, że smartfony nie są wykorzystywane w identyczny sposób. Kobiety najczęściej wysyłają sms-y i dzwonią (97 proc.), co znaczy, że używają smartfonów tak, jak tradycyjne telefony. Nieco rzadziej smartfon wykorzystywany jest do robienia zdjęć (84 proc.) oraz jako urządzenie do korzystania z internetu (83 proc.).

Dla mężczyzn smartfon służy przede wszystkim do robienia zdjęć (92 proc.), a w drugiej kolejności do wysyłania smsów (89 proc.). Trzecie najpopularniejsze wykorzystanie to przeglądanie internetu (87 proc.), dopiero w dalszej kolejności mężczyźni wykorzystują je jak tradycyjny telefon – do dzwonienia (77 proc.).

Respondenci korzystający na swoich smartfonach z internetu wskazali jakich informacji poszukują najczęściej. W stosunku do roku ubiegłego znacznie wzrosła popularność map i serwisów lokalizacyjnych – obecnie 63 proc. badanych zadeklarowało korzystanie z nich, w zeszłym roku było to zaś jedynie 40 proc..

Respondenci rzadziej niż w 2011 roku deklarowali sprawdzanie wiadomości z kraju i ze świata, pogody, korzystanie z serwisów społecznościowych oraz randkowych. Możliwe więc, że internet w smartfonach częściej zaczął być wykorzystywany w sytuacjach, kiedy nie mamy dostępu do innego rodzaju informacji (sprawdzenie dojazdu, lokalizacji miejsca do którego chcemy się dostać).

Źródło danych: sondaż PBI II 2012, wszyscy badani (n=502)

Facebook dla kobiet, NK dla mężczyzn

Jeśli chodzi o miejsca w internecie, które najchętniej odwiedzają kobiety, płeć piękna za pomocą swojego smarfona najczęściej odwiedza Facebooka, (77 proc.), korzysta z pomocy map i serwisów lokalizacyjnych (70 proc.), sprawdza prognozę pogody (67 proc.), wiadomości z kraju i ze świata (66 proc.) a także biznesowe i gospodarcze (56 proc.). Kobiety nieco rzadziej odwiedzają serwisy plotkarskie (54 proc.), sprawdzają repertuar kin (51 proc.) i wiadomości sportowe (45 proc.). Mężczyźni, natomiast, częściej odwiedzają za pomocą smartfonów portal nk.pl. Można też powiedzieć, że zarówno kobiety (6 proc.), jak i mężczyźni (5 proc.) tak samo rzadko za pomocą smarfonów odwiedzają portale randkowe.

Źródło danych: sondaż PBI II 2012, wszyscy badani (n=502)

Źródło: pbi.org.pl

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.