Kobiety wybierają internet w smartfonach

fot.: Ed Yourdon/CC/Flickr

fot.: Ed Yourdon/CC/Flickr

fot.: Ed Yourdon/CC/Flickr

Kobiety częściej niż mężczyźni wskazują urządzenia mobilne jako jedyne, na których sprawdzają pocztę elektroniczną, korzystają z Facebooka czy wyszukują informacje w Sieci. Mężczyźni zyskują przewagę w przypadku komunikatorów internetowych oraz bankowości internetowej. Różnice są znacznie mniejsze jeśli idzie o zwracanie uwagi na reklamy pojawiające się na wyświetlaczach mobilnych urządzeń.

W sposobie korzystania z urządzeń mobilnych przez kobiety i mężczyzn zachodzi kilka różnic. Wyniki badań przeprowadzonych przez Prosper Mobile Insights opublikowane przez eMarketera pokazują, że więcej kobiet korzysta z Internetu tylko przy użyciu urządzeń mobilnych. Dotyczy to kilku rodzajów aktywności w Sieci. Najbardziej jaskrawym przykładem jest korzystanie z poczty elektronicznej. Ponad połowa ankietowanych kobiet deklaruje, że korzysta z e-maila wyłącznie na smartfonach i tabletach. W przypadku mężczyzn ten odsetek był wyraźnie niższy i wynosił ok. 44%.

Podobna różnica zachodzi na polu korzystania z wyszukiwarek internetowych, Facebooka i dokonywania zakupów online. W przypadku każdej z powyższych form aktywności internetowej więcej kobiet utrzymuje, że używa do nich wyłącznie smartfona lub tableta.

Proporcje odwracają się gdy spojrzeć na korzystanie z komunikatorów i bankowości internetowej, przy czym w tym drugim przypadku odsetek mężczyzn, którzy korzystają z tego typu usług wyłącznie na urządzeniach mobilnych jest tylko nieznacznie wyższy niż u kobiet.

Uśredniając wyniki uzyskane dla obydwu płci okazuje się, że korzystanie z poczty elektronicznej stanowi tę formę aktywności, której najczęściej dokonuje się wyłącznie na smartfonach i tabletach. Do innych najważniejszych zaliczyć trzeba wyszukiwanie informacji oraz korzystanie z Facebooka.

fot. eMarketer

Powyższe różnice w sposobie korzystania z mobilnych urządzeń nie mają jednak zbyt wielkiego wpływu na odbiór reklam pojawiających się na wyświetlaczach. Większe różnice między kobietami i mężczyznami na tym polu zachodzą tylko w przypadku reklamy banerowej oraz reklam pop-up.

fot. eMarketer

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.