Google usuwa ponad 600 aplikacji ze sklepu Play. Jaki jest powód?

źródło: shutterstock.com

Reklamy podczas użytkowania aplikacji potrafią być irytujące. Jak się okazuje, denerwują one nie tylko tych, którzy z nich korzystają, ale również samego giganta. Dlatego Google postanowiło podjąć stosowne kroki.

Jak mnie te reklamy denerwują

Jeżeli powyższe zdane wypowiadasz często, to na pewno wiesz jaki dyskomfort sprawiają one podczas korzystania z aplikacji. Dlatego też, Google wczoraj na swoim blogu, ogłosiło informację, że postanowiło usunąć około 600 aplikacji, gdzie pojawiały się irytujące reklamy. Tutaj natomiast trzeba zadać sobie pytanie, co według Google oznacza reklama „irytująca”. Jak czytamy, gigant za takie uważa wszystkie te aplikacje, gdzie reklama jest nachalna, albo pojawia się w momencie, w którym użytkownik ją wyłączył. Może nas również ucieszyć informacja o planach usunięcia takich produktów Google’a, które mogą grozić zainstalowaniem szkodliwego oprogramowania w naszym telefonie.

Google śladami Apple?

Sklep Google przez wielu specjalistów w dziedzinie ochrony i prywatności danych osobowych, a także programistów, uważany jest jako mniej bezpieczny, niż App Store. Google co prawda teraz zdecydował się usunąć 600 aplikacji, ale to tylko niewielki ich odsetek, gdyż szacuje się, że w sklepie giganta znajduje się ponad 3 miliony aplikacji. Jednak na pewno mamy powody do zadowolenia, bo małymi krokami możemy zawsze dojść do celu. W tym przypadku, celem tym jest ochrona i bezpieczeństwo użytkowników oraz zmniejszenie współczynnika irytacji.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.