Facebook na Androida może dostać wbudowaną przeglądarkę

fot. melenita2012/CC/flickr

fot. melenita2012/CC/flickr

fot. melenita2012/CC/flickr

Dla użytkowników urządzeń z systemem iOS to normalne, ale posiadacze sprzętu z Androidem mogą zostać zaskoczeni. Do tej pory linki zamieszczone na Facebooku i klikane z pozycji aplikacji Facebooka otwierane były w domyślnej przeglądarce. Teraz Facebook testuje wprowadzenie własnej, wbudowanej przeglądarki, dokładnie takiej, jak w wersji dla iPada i iPhone’a.

Użytkownicy Androida mogą wybrać, w której z zainstalowanych przeglądarek internetowych otworzyć kliknięty link. Być może jednak, po pomyślnym przejściu testów, sytuacja ta się zmieni i aplikacja Facebooka automatycznie będzie otwierać wybrane przez nas treści powiązane z siecią we wbudowanej przeglądarce. W komunikacie serwisu Android Police czytamy ponadto, że gigant społecznościowy testuje nową opcję już kolejny raz. Dlaczego zatem zdecydowano się na ten krok, gdy wszystkie inne aplikacje standardowo odsyłają do osobnej przeglądarki internetowej?

Więcej czasu na Facebooku

O testach na razie nie wiemy zbyt wiele, poza tym że bierze w nich udział zaledwie garstka użytkowników. Jeżeli wyniki będą zadowalające, to możliwe, że wszyscy użytkownicy Androida będą musieli przyzwyczaić się do nowej przeglądarki. Twórcom największej sieci społecznościowej zależy, żebyśmy spędzali jak najwięcej czasu w ich aplikacji. Co więcej rozwiązanie to może okazać się bardzo wygodne, zwłaszcza dla niewprawionych użytkowników, którzy nie przykładają większej wagi do rodzaju wykorzystywanej przeglądarki.

W fazie testów nie tylko wbudowana przeglądarka

Portal Marka Zuckerberga nieustannie się rozwija, dlatego programiści dbają o to, by na bieżąco testować nowe rozwiązania. Jednym z nich jest przycisk „Kup”, który pozwoliłby portalowi zaistnieć w branży internetowego handlu jako pośrednik. Na chwilę obecną testowane są także takie rozwiązania jak: oznaczanie niepoważnych treści jako satyry czy używanie facebookowych naklejek w komentarzach.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.