Czas na Mobile Motion Ads. Przełom w reklamie?

fot. crunchbase.com

fot. crunchbase.com

fot. crunchbase.com

Jak kreuje się przyszłość reklam serwowanych via mobile? Na czym polega sama idea i innowacyjność Motion Ads – reklam, które w dosłownym znaczeniu „poruszą” użytkownikiem?

Tradycyjne formy reklam wyświetlanych na smartfonach, takie jak banery, proste grafiki lub wideo, nie przynoszą już oczekiwanej konwersji. Wynika to z faktu, iż taki przekaz stał się po prostu nudny, a nawet irytujący dla konsumentów. Czy w tej kwestii może się coś zmienić?

Startup Adtile – firmy zajmującej się dostarczaniem rewolucyjnych rozwiązań reklamowych dla sektora mobile – przekonuje, że tak! Motion Ads to pionierskie podejście do tworzenia reklam, które w dużej mierze opiera się na funkcjach już od dawna dostępnych w smartfonach. GPS, żyroskop, akcelerometr, a nawet cyfrowy kompas stanowią podstawę działania oraz źródło interakcji użytkownika z wyświetlaną treścią. To właśnie za pomocą tych komponentów konsument może wykonać polecania zawarte w reklamie, np. przejście podanego dystansu w odpowiednim kierunku czy narysowanie w powietrzu określonego kształtu swoim urządzeniem. Dodatkową motywacją są bonusy za wykonanie danej czynności, takie jak darmowa kawa, zniżka na usługę, lub produkt w promocyjnej cenie. Poprzez partnerstwo z aplikacją Yelp – służącą do lokalizowania pobliskich restauracji, banków, stacji benzynowych itp. – materiały promocyjne mogą wyświetlać się wtedy, gdy znajdujemy się blisko podmiotu, który ma nam coś ciekawego do zakomunikowania. Sam program będzie funkcjonować w tle, a reklamy wyświetlane tą metodą mają przyjąć postać mini aplikacji.

Innowacyjność i niejako podwójna mobilność (ogromne możliwości wpływania na konsumentów w terenie) mogą zmniejszyć wpływ tzw. „ślepoty bannerowej” na odbiorców reklam. Aplikacja została przygotowana na platformy Android i iOS i powinna działać na wszystkich urządzeniach wyposażonych w omówione wcześniej czujniki. Mobile Motion Ads to niewątpliwie mocna konkurencja dla statycznych i znanych od lat treści promocyjnych. Pojawia się jednak pytanie – na jak długo będzie w stanie angażować i przykuwać uwagę brandów oraz czy jest to rozwiązanie dla każdej branży?

Obecnie program znajduje się w fazie beta testów i opcja ta nie jest dostępna na platformie producenta. Oficjalna strona Adtile potwierdza również informację o trwających eksperymentach, mających połączyć technologię Motion Ads z Google Glass. Na szczegóły przyjdzie zaczekać nam jednak nieco dłużej.

fot. blog.adtile.me

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.

  • ko_sz

    Hmm, ale jeżeli dobrze rozumiem, to najpierw ktoś musi chcieć zainstalować taką aplikację do wyświetlenia reklam? I wtedy uruchomiona w tyle będzie pokazywać promocję, itp.? Trochę mi to przypomina aplikację typu e-kupony, czy inne z rabatami. Tam trzeba wejść i zobaczyć co jest dostępne, natomiast tą automatycznie w tyle działa i nam pokazuje jakieś oferty. Ciekawe, ale czy nie za trudne do przekonania użytkowników, którzy reklam unikają jak ognia i wolą nawet płacić za aplikację byle żeby nie wyświetlały reklam?

    • Michał Elżbieciak

      Faktycznie jest to ciekawy aspekt całego projektu, dlatego z
      niecierpliwością czekamy na więcej informacji i kampanię marketingową gotowego
      rozwiązania :) Możliwe, że Motion Ads będą pojawiały się również na stronie
      reklamodawcy w formie pop-up’u, skłaniającego do wykonania akcji, np. po
      otrzymaniu rabatu – nie jest to jednak informacja potwierdzona. Tymczasem
      Adtile zaprezentowało nowy spot Weather Motion Ads: http://www.youtube.com/watch?v=0ayvxJinw2M

      • ko_sz

        Prezentuje się to wszystko ciekawie i z pewnością chętnie zobaczę to w realnej akcji;) Nie mam generalnie nic przeciwko reklam. Dzięki takim rozwiązaniom wiele fajnych rzeczy mamy dostępne „za darmo”. Zawsze jest coś za coś. Gdy nie będzie to nachalne, lecz kreatywne, to jestem na TAK.