
fot. © Köpenicker - Fotolia.com
Reklama

fot. © Köpenicker – Fotolia.com
Planując promocje w portalach społecznościowych, czy też docierając do użytkowników mobilnej technologi, niejednokrotnie chcemy zaangażować potencjalnego klienta.
Reklama
Trzeba robić to ostrożnie, aby nie przestraszyć użytkowników.
Chcemy żeby klient podzielił się się z nami informacjami o sobie. Jeszcze lepie, kiedy zachęci do tego swoich przyjaciół. Warto przyjrzeć się badaniom firmy Trust, aby nie odstraszyć użytkowników smartfonów do swoich akcji promocyjnych.
Cenimy Prywatność
Zgodnie z badaniami opublikowanymi przez firmę Trust, zajmującą się zarządzaniem prywatnością danych, użytkownicy telefonów cenią sobie poufność. Przebadano ponad 700 użytkowników smartfonów w stanach zjednoczonych oraz w Wielkiej Brytanii. Podczas pobierania aplikacji dla co piątego badanego największym problemem jest strach przed naruszeniem prywatności. Konsumenci dokonujący zakupów lub korzystający z bankowości online, w zdecydowanej większości, niepokoją się o bezpieczeństwo swoich danych. Prywatność podczas używania telefonu jest ważniejsza dla konsumentów od marki telefonu, czy wielkość ekranu z którego korzystają. 78% osób nie ściągnie aplikacji, której nie ufa. Jednak dane udostępniane są coraz częściej. Konsumenci robią to, w zamian za darmowy dostęp do aplikacji lub treści. Tylko 44% badanych nie udostępnia żadnych swoich informacji. Użytkownicy nie chcą dzielić się takimi informacjami jak kontakty (99%), dokładna lokalizacja (89%) czy historia przeglądarki (88%). Często osoby ściągające aplikacje, sprawdzających wiarygodność u sowich przyjaciół (25%) lub w wyszukiwarce internetowej (39%).
Poczucie bezpieczeństwa
Klient jest coraz bardziej świadomy, iż korzystając z darmowych aplikacji udostępnia dane. Mimo to często korzysta z tych aplikacji. Darmowe aplikacje są popularniejsze od ich płatnych odpowiedników. Należy jednak pamiętać o tym, iż użytkownicy cenią sobie swoją prywatność. Angażując konsumenta mamy dwie możliwości. Po pierwsze można unikać zbierania jego danych, jednak to ograniczy możliwości działań. Drugim rozwiązaniem jest zadbanie o poczucie bezpieczeństwa klienta. Jest to trudne i będzie długofalowym procesem, ale zbudowanie poczucia bezpieczeństwa zwiększy efektywność działań.