Cenna prywatność. Czego boją się użytkownicy?

fot. © Köpenicker - Fotolia.com


Reklama
Artykuł znajduje się poniżej reklamy

fot. © Köpenicker - Fotolia.com

fot. © Köpenicker – Fotolia.com

Planując promocje w portalach społecznościowych, czy też docierając do użytkowników mobilnej technologi, niejednokrotnie chcemy zaangażować potencjalnego klienta.


Reklama
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy

Trzeba robić to ostrożnie, aby nie przestraszyć użytkowników.

Chcemy żeby klient podzielił się się z nami informacjami o sobie. Jeszcze lepie, kiedy zachęci do tego swoich przyjaciół. Warto przyjrzeć się badaniom firmy Trust, aby nie odstraszyć użytkowników smartfonów do swoich akcji promocyjnych.

Cenimy Prywatność

Zgodnie z badaniami opublikowanymi przez firmę Trust, zajmującą się zarządzaniem prywatnością danych, użytkownicy telefonów cenią sobie poufność. Przebadano ponad 700 użytkowników smartfonów w stanach zjednoczonych oraz w Wielkiej Brytanii. Podczas pobierania aplikacji dla co piątego badanego największym problemem jest strach przed naruszeniem prywatności. Konsumenci dokonujący zakupów lub korzystający z bankowości online, w zdecydowanej większości, niepokoją się o bezpieczeństwo swoich danych. Prywatność podczas używania telefonu jest ważniejsza dla konsumentów od marki telefonu, czy wielkość ekranu z którego korzystają. 78% osób nie ściągnie aplikacji, której nie ufa. Jednak dane udostępniane są coraz częściej. Konsumenci robią to, w  zamian za darmowy dostęp do aplikacji lub treści. Tylko 44% badanych nie udostępnia żadnych swoich informacji. Użytkownicy nie chcą dzielić się takimi informacjami jak kontakty (99%), dokładna lokalizacja (89%) czy historia przeglądarki (88%). Często osoby ściągające aplikacje, sprawdzających wiarygodność u sowich przyjaciół (25%) lub w wyszukiwarce internetowej (39%).

Poczucie bezpieczeństwa

Klient jest coraz bardziej świadomy, iż korzystając z darmowych aplikacji udostępnia dane. Mimo to często korzysta z tych aplikacji. Darmowe aplikacje są popularniejsze od ich płatnych odpowiedników. Należy jednak pamiętać o tym, iż użytkownicy cenią sobie swoją prywatność. Angażując konsumenta mamy dwie możliwości. Po pierwsze można unikać zbierania jego danych, jednak to ograniczy możliwości działań. Drugim rozwiązaniem jest zadbanie o poczucie bezpieczeństwa klienta. Jest to trudne i będzie długofalowym procesem, ale zbudowanie poczucia bezpieczeństwa zwiększy efektywność działań.




Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.

[FM_form id="1"]