Aplikacje mobilne w Polsce – co w nich cenimy?

Aplikacje mobilne w Polsce

Aplikacje mobilne w Polsce / fot. materiał partnera

Artykuł partnera

Nowe technologie zawładnęły współczesnym rynkiem, przekonując polskich konsumentów do testowania nowoczesnych produktów. Wśród dostępnych możliwości wymienia się aplikacje mobilne, których popularność systematycznie rośnie. Jedno jest pewne – złota era aplikacji mobilnych odmieniła nasze podejście do korzystania ze smartfonów, a niepozorne apki sprawiły, że nasze telefony stały się jeszcze bardziej funkcjonalne.

Aplikacje mobilne w Polsce

Europejskie badania IBRIS wskazały, że Polacy coraz chętniej i częściej korzystają z aplikacji mobilnych – zwłaszcza tych, bazujących na usługach finansowych. Wykresy te stale rosną, a największy skok zainteresowania odnotowaliśmy po 2015 roku, kiedy to liczba aktywnych użytkowników aplikacji przekroczyła 60%.

Dziś liczby te są jeszcze bardziej imponujące i wskazują, że niemal ⅔ użytkowników smartfonów regularnie korzysta z dostępnych appek. Co więcej – jeden konsument posiada średnio około 10 aktywnych i często używanych aplikacji na swoim sprzęcie. Deklaracje badanych pozwalają wnioskować, że docelowo jeden na trzech Polaków będzie z nich korzystał jeszcze częściej.

W Polsce z aplikacji mobilnych szczególnie chętnie korzystają użytkownicy po 16. i 22. roku życia (prawie 40% wszystkich, aktywnych użytkowników). Najaktywniejsze grupy korzystają z nich nawet po kilka razy dziennie, sprawdzając pocztę, promocje w ulubionym sklepie, kanały social media etc.

Dlaczego korzystamy z aplikacji mobilnych?

Polacy pytani o powód użytkowania aplikacji mobilnych, wskazują, że cenią sobie ich dostępność i możliwość korzystania w niemalże każdym miejscu i czasie. Otrzymana uniwersalność jest niesamowicie cenną właściwością – zwłaszcza w XXI wieku. Dziś mocno opieramy się na najwyższej technologii i nowoczesnych rozwiązaniach, do których chcemy mieć stały i nieograniczony dostęp.

Szerokie spektrum możliwości osiągamy za pomocą jednego podręcznego aparatu. Jednym kliknięciem wykonujemy czynności, które niegdyś sprowadzały się do np. korzystania z komputerów stacjonarnych. Założenia te potwierdzają liczby – w 2020 roku 83% respondentów uważało, że aplikacje mobilne ułatwiają ich życie codzienne.

Co Polacy cenią w aplikacjach mobilnych?

Żeby odpowiedzieć na to pytanie zacznijmy od kilku istotnych liczb. Po pierwsze – Polacy zdecydowanie chętniej korzystają z internetu mobilnego niż ze stron otwieranych w standardowych przeglądarkach (tu odpowiednio 45% i 39%). Wynik ten, co ciekawsze, jest z goła odmienny niż w przypadków krajów zachodnich, jak np. Francja.

Po drugie – aplikacje mobilne są często pierwszym źródłem informacji. Niemalże 40% z nas najpierw korzysta z apek, a następnie wyszukuje więcej informacji np. za pomocą komputera. Co ciekawe, Polacy używają aplikacji do czterech czynności: dokonywania zakupów, do komunikacji z przyjaciółmi, do sprawdzania lub zarządzania swoim kontem bankowym i poszukiwania promocji. Producenci i znane marki podążają za trendami i skutecznie odpowiadają na potrzeby klientów – aż 85% Polaków korzystających z aplikacji odczuwa satysfakcję z ich użytkowania.

Liczby te niejako nakreślają nam, co cenimy w aplikacjach i jakie cechy są przez nas szczególnie pożądane. Ponad 40% ankietowych docenia oszczędność czasu, a także możliwość szybkiego i bezproblemowego zalogowania lub sprawdzenia danych informacji. Po drugie, cenimy szybkość ich działania oraz możliwość personalizacji pod swoje potrzeby. Ten ostatni element ma szczególnie duże znaczenie w kontekście zakupów internetowych. W Polsce zaufanie do marki i możliwość dostosowywania profilu do swoich oczekiwań/potrzeb jest bardziej istotna dla kobiet, niż dla mężczyzn (odpowiednio 86% i 71%). Przykładem aplikacji spełniającej te założenia jest aplikacja ITAKA, która pozwala śledzić wybrane oferty wczasów i wycieczek, dodając je do „Ulubionych”. W aplikacji można też łatwo zarezerwować wycieczkę fakultatywną.

Artykuł partnera


Reklama

Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.