5 przełomowych wydarzeń dla wirtualnej rzeczywistości w 2015 roku

fot. oculus.com/rift/

fot. oculus.com/rift/

Bez wątpienia był to przełomowy rok dla wirtualnej rzeczywistości. Choć nadal jest ona daleka od mainstreamowego użytku, staje się coraz popularniejsza i w zasięgu coraz to większej grupy miłośników technologicznych nowinek.

Ten rok obfitował w wiele wydarzeń, które przyczyniły się do rozwoju wirtualnej rzeczywistości i dzięki którym rok 2016 upłynie m.in. właśnie pod jej znakiem. Zobaczcie zatem, co też takiego ważnego wydarzyło się w mijającym już, 2015 roku.

Oculus i jego zestaw słuchawkowy

W czerwcu tego roku, Oculus, przejęty przez Facebooka, stworzył pierwszy zestaw słuchawkowy Rift, a także specjalne kontrolery, które planuje wypuścić dla konsumentów w przyszłym roku. Choć nie ma tak naprawdę konkretnej daty oficjalnej premiery, wiemy już, że najprawdopodobniej będzie to pierwszy kwartał 2016 roku, z kolei ręczne kontrolery pojawią się w kinach w drugim kwartale roku. Tego nie możemy się doczekać chyba najbardziej, bo biorąc pod uwagę fakt, że dzięki nim będziemy mogli przeciągać obiekty, wskazywać na nie i „bawić się” nimi niemal do woli, postrzeganie rzeczywistego obrazu przejdzie na zupełnie inny poziom.

Microsoft i hologramy

HoloLens Microsoftu, choć bardziej pasują do rzeczywistości rozszerzonej aniżeli wirtualnej, przeznaczone są do mieszania wizualizacji 3D z rzeczywistością realną, zadebiutowały niemalże rok temu. W tym czasie Microsoft zaprosił do współpracy reporterów, którzy mieli możliwość wypróbowania urządzenia i stworzyć wokół niego atmosferę narzędzia, które będzie idealne do gier i zabaw z modelami 3D. Według opinii, prototyp HoloLens jest niezwykle rozbudowany i dopracowany, choć nadal nie wiemy kiedy oficjalnie będziemy mogli go używać.

Nowe kamery, nowe wrażenia

Nowe kamery, o których Google wspomniał w czerwcu tego roku zrewolucjonizują odbiór wirtualnej rzeczywistości. Jump, bo o tej kamerze mówimy, zawiera w sobie aż 16 mniejszych kamer, pozwalających uchwycić obraz z trzech różnych perspektyw, które to później program konwertuje w obraz 3D. Wow!

Google Cardboard w New York Times

W listopadzie, New York Times wysłał do swoich subskrybentów aż milion kartoników Google Cardboard, w celu promocji swojego dokumentu „The Displaced”, oczywiście w wersji wirtualnej rzeczywistości. Właśnie ten produkt był jednym z najpopularniejszych w tym roku i coraz więcej osób ma świetną frajdę, korzystając z niego.

Samsung sprzedaje sprzęt VR

Również w listopadzie, Samsung wydał najnowszą wersję swoich słuchawek Gear, przy współpracy z Oculusem. Co najważniejsze, to fakt, że przy tak zaawansowanej technologii, Gear kosztuje niemalże o połowę mniej niż jego poprzednik, a obsługuje o wiele więcej sprzętów. Co prawda wciąż brakuje mu wielu; ważnych funkcji, jak śledzenie położenia. Jest to dość poważna „usterka”, gdyż uniemożliwia śledzenie ruchów głową np. podczas gry. Gear wciąż jednak jest świetnym przedstawicielem zarówno Samsunga jak i Oculusa – udowadnia, że rzeczywistość wirtualna naprawdę jest w zasięgu naszych rąk, a zupełnie inne przeżycie rzeczywistości, jest możliwe.

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.