5 etapów promocji aplikacji, o których musisz pamiętać

fot. CC0 Public Domain

fot. CC0 Public Domain

fot. CC0 Public Domain
Dobry pomysł, atrakcyjne wykonanie i uruchomienie aplikacji to dopiero początek drogi do sukcesu. Prawdziwe powodzenie aplikacji może zapewnić tylko przemyślana promocja.

Niezależnie od tego, czy aplikacje tworzy duże przedsiębiorstwo czy początkujący start-up jeśli aplikacja nie będzie odpowiedziom na potrzeby rynku, nie odniesie sukcesu. Najważniejszy jest produkt i jego konkretne zastosowanie. Jeśli nie będzie on atrakcyjny dla potencjalnych klientów nawet najlepsza promocja na nic się nie zda. Jednak zasada ta działa także w drugą stronę, choćby nie wiadomo jak dobra była aplikacja, samo jej udostępnienie do pobrania nie wystarcza. Należy wykorzystać wszystkie dostępne narzędzia promocji, aby potencjalni użytkownicy się o niej dowiedzieli, chcieli ją pobrać i z niej korzystać.

1. W sklepie

Promocję należy zacząć już w samym sklepie z aplikacjami. Należy odpowiednio opisać aplikację, używając odpowiednich słów kluczowych, optymalizując swoją ofertę. Warto też pokazać możliwości aplikacji na zdjęciach bądź nawet na krótkim filmie instruktażowo – reklamowym. Im bardziej precyzyjny opis, im lepiej ukazana użyteczność aplikacji czy atrakcyjność i estetyka grafiki tym szanse na to, że to właśnie ta aplikacja zostanie wybrana, rosną.

2. W smartphonie

Nie wszyscy jednak potencjalni użytkownicy aplikacji będą sami jej szukać w sklepie. Większość z nich najpewniej dopiero pobierze ją z marketu po tym jak dowiedzą się o istnieniu „apki” z innych źródeł. Warto więc wykorzystać potencjał różnych rodzajów mobilnej reklamy. Dobrze w tym wypadku sprawdzą się zarówno reklamy AdWords w wyszukiwarkach, jak i reklamy display’owe. Najważniejsze aby docierać do użytkowników, którzy aktywnie korzystają ze smartphone’ów, przeglądając na nich różne treści, bo tacy też korzystają z mobilnych aplikacji. Często zapominanym, a skutecznym, w tym przypadku, sposobem na dotarcie do mobilnych użytkowników jest także SMS. O ile e-maile, czy reklamy mogą zostać pominięte przez użytkownika, to zwykle SMS zostaje przez niego przeczytany, a to zwiększa szansę na zapoznanie się z treścią wiadomości i pobranie aplikacji. SMS-y sprawdzą się wtedy jeśli firma wypuszczająca na rynek aplikacje posiada bazę numerów telefonów swoich klientów. Komunikaty najlepiej wysyłać do nich poprzez specjalne narzędzia do masowej wysyłki SMS-ów, które dostępne są w sieci.

3. W social mediach

W mediach społecznościowych można także odpowiednio zareklamować swoją aplikację. Na Facebooku istnieje specjalna platforma, która krok po korku prowadzi twórców aplikacji po tajnikach reklamy w tym serwisie. Reklamy mobilne na Facebooku nastawione są na zwiększenie ilości pobrań, pozwalają na szczegółowe targetowanie odbiorców, a nawet na zarabianie na aplikacji. O wszystkich sposobach na zaistnienie aplikacji mobilnej na Facebooku można dowiedzieć się ze specjalnej strony przeznaczonej dla deweloperów aplikacji mobilnych. Na Twitterze czy Instagramie warto promować aplikacje i docierać do potencjalnych klientów, wykorzystując słynne hashtagi. Jeśli aplikacja kierowana jest do młodego pokolenia nie należy zapominać o ich ulubionych kanałach komunikacji, jakim jest chociażby Snapchat.

4. W sieci

Oczywiście reklama w sieci obejmuje najprostszy sposób przekazania użytkownikom wiedzy o istnieniu danej aplikacji poprzez zamieszczenie informacji o niej na stronie przedsiębiorstwa, które ją stworzyło. Ale istnieją także bardziej zaawansowane działania. Aplikacja z pewnością będzie zyskiwać na znaczeniu, jeśli napiszą o niej branżowe portale internetowe. Nie ma sensu jednak wysyłać suchych informacji prasowych, bo takich dziennikarze dostają tysiące. Warto zaskoczyć ich atrakcyjną formą maila. Podkreśleniem innowacyjności produktu, jego cech szczególnych i zmian jakie może wnieść w życie użytkowników. Unikać należy skomplikowanego języka i branżowego żargonu. Innym sposobem na zaistnienie aplikacji w sieci jest także zaoferowanie potencjalnym użytkownikom wartościowych treści, np. na specjalnie stworzonym blogu, który dedykowany będzie aplikacji.

5. W offlinie

Wszelkie branżowe konferencje, targi, spotkania również pomagają rozpromować aplikację, a dodatkowo pozwalają zebrać opinie, nawiązać biznesowe kontakty czy dowiedzieć się o nowych kanałach dystrybucji, które pomogą w zwiększeniu liczby pobrań danej aplikacji.

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.